Залізничники готуються до пікету
30.10.2013
У Києві відбулася рада голів Вільної
профспілки залізничників України. Йшлося про здобутки та проблеми у
боротьбі за права працівників залізничного й міського транспорту.
Водночас профспілкові лідери ухвалили рішення провести акцію протесту
біля Кабінету міністрів України.
Першим узяв слово голова ВПЗУ. У своєму виступі
він зосередився на питанні, яке нині турбує як залізничників, так і
пасажирів, а саме: змінах, що чекають на «Укрзалізницю» з 1 січня 2014
року.
«Нам усім слід готуватися до реорганізації, яка
розпочинається уже сьогодні – наголосивВолодимир Козельський. – Скажімо,
вагоно-ремонтні депо виводять із балансу «Укрзалізниці». Тож у
майбутньому цехи експлуатації підпорядковуватимуться ремонтним заводам,
що перебувають у приватній власності. Питання, як у таких випадках
ділитимуть штат, залишається відкритим. Окрім того, після такої
реорганізації працівники втрачатимуть статус залізничника. Тому наша
профспілка повинна взяти під контроль ці процеси».
Обговорюючи реалії функціонування залізничного
транспорту, профспілківці скаржилися на низку проблем. Представники
Львова розповіли, що нові вагони не купують, а для ремонту старих –
немає коштів. При цьому про пасажирів ніхто не думає.Так, сумнозвісні
«Хюндаї» нині не кожному по кишені: скажімо, щоб доїхати зі Львова у
Донецьк, доведеться викласти майже 1000 грн. Квиток на цей потяг до
Києва коштує 500 грн і стільки ж – на зворотній шлях. Хто поїде такими
потягами? Звісно, аж ніяк не пенсіонери, котрі зводять кінці з кінцями.
А от провідники та начальники поїздів переймаються
трудовими контрактами. Адже досить часто саме вони стають інструментами
тиску на залізничників, передусім, – на членів вільної профспілки.
«З одними без вагомих підстав продовжують контракт на
три місяці, а з іншими – на три роки, – справедливо відмітив голова
вагонної дільниці станції «Жмеринка» Південно-Західної залізниці Василь
Пилявець. – Виходить, що хто краще «посміхнеться» до керівника, тому й
довше працювати. Де ж справедливість і скільки можна терпіти таке
неподобство?»
Тож обговоривши проблеми трудових контрактів,
порушення умов праці на залізниці, профспілківці одностайно ухвалили
рішення: провести пікетування Кабінету міністрів України. Вони
вимагатимуть припинити знущання над працівниками залізниці.
Готовність продовжувати боротьбу за свої права
підтримав голова Конфедерації вільних профспілок України Михайло
Волинець. Крім того, він зауважив, що сьогодні ситуація в країні
погіршується, й у таких умовах роль незалежних профспілок вкрай
важлива. Лідер КВПУ акцентував, що саме завдяки профспілкам порушено
питання заборгованості із соцвиплат. І це – не тільки проблема
залізничників. Від цього потерпає уся трудова Україна.
«Ситуація на залізниці чітко віддзеркалює стан
української економіки, - зазначив Михайло Волинець. – Влада обрала курс
на економію на зарплатах. Водночас скрізь, де тільки можна, скорочують
робочі місця. У нашій країні економічна криза поєднана з політичною,
тому й маємо вкрай складну ситуацію, яка й надалі погіршуватиметься».
Голова об’єднання транспортників України Петро Тулей
додав, що на тлі погіршення соціально-економічного становища в державі
існують загрози звуження трудових прав людей праці. Так, намагаються
знову ухвалити проект Трудового кодексу. Таким чином влада та
роботодавці прагнуть звести нанівець колективний захист трудящих й
змусити їх працювати у рабських умовах. Тож терпіння у людей – вже на
межі зриву.
Вислухав скарги залізничників і народний депутат Ігор
Мірошниченко, який також відвідав раду голів. Він заявив, що зі свого
боку порушуватиме низку питань щодо проблем «Укрзалізниці» у Верховній
Раді, та готовий допомагати профспілківцям у межах своєї компетенції.
Присутні в один голос висловлювали готовність
профспілки працівників залізничного та міського транспорту до боротьби з
численними порушеннями трудового законодавства.