Главная » 2014»Август»8 » Боротьба залізничників та незалежних профспілок дає результати
08:12
Боротьба залізничників та незалежних профспілок дає результати
Боротьба залізничників та незалежних профспілок дає результати 06.08.2014
15 липня Вільна профспілка Південної залізниці (ВППЗ) разом з активістами Вільної профспілки залізничників України (ВПЗУ) протестували під стінами Кабінету міністрів України. Після цього розпочалися перемовини з представниками Міністерства інфраструктури та «Укрзалізниці». І ось зараз незалежна профспілка отримала перші перемоги у своїй боротьбі: більшість її вимог мають бути задоволені. Про це сторони домовилися у ході наради щодо пошуку шляхів врегулювання питань, порушених у вимогах Вільної профспілки Південної залізниці до Кабінету Міністрів України.
Протест залізничників і незалежних профспілок біля Кабміну 15 липня 2014
Незалежні профспілки під час перемовин представляли: голова ВПЗЗ С. Лашко, голова ВПЗУ В. Козельський, голова Вільної профспілки машиністів локомотивного депо Кременчука С. Москалець, інженер технічного відділу Сумської вагонної дільниці №3 Л. Власенко, члени ради голів ВПЗУ С. Онуфрійчук та В. Черниш. На нараді, зокрема, були присутні заступник міністра інфраструктури В. Корнієнко, директор Департаменту Державної політики в галузі залізничного транспорту Мінінфраструктури М. Снітко та заступник генерального директора «Укрзалізниці» В. Жураківський.
Атестації робочих місць бути
Як повідомив голова ВПЗУ Володимир Козельський, майже в усіх піднятих профспілкою вимог знайдено порозуміння. Єдине відкладене питання - звільнення начальника Південної залізниці О. Філатова, яке вирішили залишити без розгляду.
«Дуже важливо, що до думки профспілківців щодо положень Наказу МОЗ №240 прислухалися, – відзначив Володимир Козельський. – Справа в тому, що досі у наказі не враховувалися вік працівника, як і гендерний аспект. Раніше у всіх здоров’я мало бути на одному рівні: не залежно, працівнику 30 чи 50 років. Тепер цей підхід змінено, й також будуть враховано гендерні нюанси. Крім того, на нараді вирішили опрацювати нормативно-правову базу стосовно можливості проведення атестації робочих місць окремих працівників локомотивного, пасажирського та колійного господарства. Попередньо вже визначено, де відповідно це проводитиметься: Кременчуцьке локомотивне депо, дільниці станції Жмеринка та станції Київ-Пасажирський. Там упродовж третього кварталу 2014 року будуть визначати перелік основних шкідливих факторів, які впливають на організм працівників. А вже за результатами проведення атестації у разі потреби буде ініціюватися внесення змін до відповідних нормативних актів».
Мають з’явитися нові маршрути
У ході перемовин вирішили також доручити «Укрзалізниці» виконати низку інших питань. Зокрема, забезпечити інформування робітників щодо заходів, які реалізовуються відповідно до Програми реформування залізничної галузі, щоб знизити соціальну напругу у трудових колективах. А також провести перевірку фактів, викладених представниками незалежної профспілки щодо незадовільного технічного стану електровозів в депо Кременчука Південної залізниці та недотримання технології ремонту. Й, звісно, після цього вжити заходи для усунення недоліків. Детально опрацьовуватимуть в «Укрзалізниці» пропозиції Вільної профспілки Південної залізниці стосовно впровадження нових маршрутів поїздів Суми - Гребінка -Миколаїв - Одеса, Суми - Харків - Запоріжжя - Бердянськ, Суми - Львів -Трускавець і причіпної групи вагонів Суми - Івано-Франківськ, Суми -Гомель - Мінськ.
Профспілки контролюватимуть виконання домовленостей
Нині існує заборона на скорочення чисельності працівників залізничного транспорту на період реформування. Водночас в «Укрзалізниці» повідомляють про зменшення обсягів перевезень вантажів та пасажирів, про суттєве недоотримання фінансових надходжень. Враховуючи ці аспекти, дійшли згоди, що впровадження режимів неповного робочого часу, додаткових, не передбачених Галузевою угодою, виплат, мають вирішуватися у порядку визначеному чинним законодавством, виходячи з фінансової можливості Південної залізниці. Заплановано також провести повторне комісійне обстеження за участи наукових організацій, фахівців «Укрзалізниці», Південної залізниці, представників незалежних профспілок щодо можливості організації на базі ТЧ-Кременчук ремонтів електровозів в обсягах ПР-1.
Представники ВППЗ та ВПЗУ готові до подальшої співпраці з представниками «Укрзалізниці». Водночас вони наголошують, що контролюватимуть процес виконання домовленостей.
Протест залізничників і вільних профспілок 15 липня 2014